Jag tror inte du förstår !!

(I inlägget kommer inga namn att uppges!)
I helgen som var gick en tjej och hennes kille ut på krogen Tegelbruket som ligger i Täby för att ha lite kul, ett bra ställe tänkte hon, sen bodde hon ju precis vid tegel så det skulle inte bli några problem att ta sig hem heller. Denna tjej är bara 17 år gammal. Men hon kom in på Tegel ändå. Hon kände sig glad, en helt vanlig tjej, som hade lyckats ta sig in på en krog fast hon inte hade åldern inne. Men kvällen slutade som en mardröm.

Några timmar efter att tjejen hade varit inne på Tegel gick hon och hennes pojkvän ut, vet ej för vad, kanske bara för att få in lite friskt luft. Då efter ett tag så kommer 5 pojkar fram till henne och hennes pojkvän, drar ner dem för backen mot fontänen
(Har du varit på Tegel så vet du vart.) 2 av pojkarna håller i hennes pojkvän, medans dem andra 3 pojkarna misshandlar henne, (Hon är fortfarande vid medvetandet och vet vad som händer.) 1 av pojkarna börjar våldta henne medans dem andra håller i henne. Dem två andra pojkarna håller i hennes kille precis brevid så han ser vad som händer. han skriker och försöker ta sig loss, men lyckas inte. Detta händer bara några meter från ingången till Tegel och uteplatsen där alla röker. folk ser, men gör ingenting!

Tillslut går några personer fram till vakterna och ber dem om hjälp, det "händer något där borta". Vakterna ringer polisen och säger sedan "Det är inte vårat jobb, vårat jobb är att stå här". Vakterna på Tegel skiter i att den 17 åriga flickan blir våldtagen, bara några meter från dem! Är inte vakterna till för att hjälpa ungdomarna? För inne på Tegel kan dem dra folk i benen så dem ramlar och slår i ansiktet och sedan drar dem ut från Tegel. Då kan dem hjälpa till. Men nu då? bara några meter ifrån?

Inte änns en ända människa vågar gå fram och hjälpa den 17 åriga flickan och hennes pojkvän, utan dem bara står och ser på när allting händer. Vad tänker folk med? Hur kan inte änns 1 människa våga gå fram? jag förstår inte!

När pojken som våldtar flickan är klar så tar han upp en pinne han hittar brevid dem och pressar in i underlivet på henne, och sedan slår han henne medvetslös. sedan springer dem 5 pojkarna där ifrån, och lämar flickan och hennes pojkvän. Anledningen till att jag skriver pojkarna är att dem också endast bara är 17 år gammla som gjorde detta!

Nu ligger flickan på sjukhus och mår psykiskt dåligt. läkarna har fått tagit bort delar av hennes livmoder och sy ihop resten, om hon har tur så läker den ihop, annars kommer hon ha problem med underlivet resten av livet, och troligtvis bli steril. Flickans pojkvän vill inte träffa flickan längre, han tar på sig skulden för allting som hände eftersom han inte kunde hjälpa henne, utan blev tvingad och sitta brevid och se på. Även han mår psykiskt dåligt och pratar med psykologer.

Det jag undrar mest av allting är hur folk bara kan stå och se på? varför gör ingen något när dem ser vad som händer. Flickans pojkvän som är född i Sverige med har utländska föräldrar håller med svenskarna om att 90% av allt skit som händer i Sverige är invandrarnas fel MEN nu förstår han att Svenskar är tamefan inte bättre dem! och jag håller med honom fullt ut! Svenska folket är så jävla fega!

Åskådarna och vakterna på Tegel som såg med inte gjorde ett skit, har bara hjälpt detta pojkgäng att våldta den 17 åriga flickan. Hur kan ni leva med detta på samvetet?

2 Av pojkarna har polisen fått tag på. Med vad ska dem få för straff? samhällstjänst?

Du som läser detta, vill du verkligen till Tegel igen? Till dem hjälpsamma åskåderna och vakterna?


/A
Kommentarer
Postat av: mikaela

fy fan, när hände det här? jäklar va fett lack man blir..

2008-04-30 @ 01:21:50
URL: http://daleke.blogg.se
Postat av: Laban

VAKTERNA SKA DÖ.

2008-04-30 @ 08:34:56
URL: http://LabanLina.blogg.se
Postat av: Tina

FYFAN

2008-04-30 @ 09:43:47
Postat av: Millan

Fy vad hemskt! Såna där ska bara straffas, livstid och aldrig mer komma ut.

Världen är så sjuk.

2008-04-30 @ 11:25:58
URL: http://eruannon.blogg.se
Postat av: Lina

fy fan, jag mår illa när jag läser detta. Hoppas att de jävlarna får lida hårt resten av livet ut!

2008-04-30 @ 12:47:15
Postat av: eeeeh

var säkert några rasse turkar som var taggade dom är sjuka i huvet

2008-04-30 @ 14:20:41
Postat av: micchis

fy fan va sjukt , jag blir så jävla arg

2008-04-30 @ 14:34:59
URL: http://micchis.blogg.se
Postat av: nanna

svenska fegheten.

2008-04-30 @ 15:02:22
URL: http://missnanna.blogg.se
Postat av: Millan

Svar: Jag håller med! Men livstid i Sverige är ju bara 15 år. Livstid ska vara livstid. I USA fick ju en kvinna 758 år.

2008-04-30 @ 16:36:05
URL: http://eruannon.blogg.se
Postat av: Sanna

Ush vad hemskt :S Hur fick du reda på detta?

2008-04-30 @ 17:47:35
Postat av: Anna

Svar till Sanna: Jag känner och umgås med tjejens släkting.

2008-04-30 @ 18:13:05
URL: http://annisen2.blogg.se
Postat av: no

vilka svviiiiinnnn..
jag blir så ARG.
vad har dom innanför pannbenet..!??!
fyyy fan vad jag tyker om tjejen å killen som fick se allt å kunde inget göra :(
å fega männsikor som inte springer fram å kollar vad som händer eller hjälper till. men annars när en vanlig bilolycka e framme lr när en tant/gubbe svimmar då går det bra att glo...
gaaahhhh

2008-04-30 @ 19:08:24
Postat av: psychedelique

herre gud. jag vet.
folk liksom gör INGENTING. ingen våågar ett piss!!!

i tbann där det sitter mass folk.. och ser sker hända, typ en gravid kvinna bli sparkad o grejer- o ingen gör ngt! de tittar ut genom fönstret.bara.

läs min blogg

WWW.PSYCHEDELIQUE.BLOGG.SE

2008-04-30 @ 21:37:53
URL: http://www.psychedelique.blogg.se
Postat av: psychedelique

vart är tegel??? guud.. hur fick du veta allt detta?
får jag ha med detta i min blogg??? sh*t.

snälla. svara i min blogg

2008-04-30 @ 21:40:11
URL: http://www.psychedelique.blogg.se
Postat av: A

shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit. Vad ska man säga. Det är så jävla hemskt. Äckel människor som inte gör ett piss, helvete vilka fega typer!

2008-04-30 @ 22:45:35
URL: http://aangelaa.blogg.se
Postat av: psychedelique

skrev om ditt inlägg i min blogg.
läs

2008-04-30 @ 23:09:08
URL: http://www.psychedelique.blogg.se
Postat av: Anonym

var våldtäcksmännen svenska lr invandrare?

2008-04-30 @ 23:47:22
Postat av: Anna

Svar till "dig med inget namn" dem var svenskar.

2008-05-01 @ 10:01:00
URL: http://annisen2.blogg.se
Postat av: bo

Ok tack för du svarade,jag har tydligen fördomar nu skäms jag.

2008-05-01 @ 11:46:02
Postat av: emma

När hände detta egentligen? Har inte läst eller hört något alls nämligen :S

2008-05-01 @ 17:01:52
URL: http://litenemma.blogg.se
Postat av: Anonym

det du skrivit är bara en av tusen gånger detta händer, det är hemskt(!), och det enda sverige bevisar är att vi är fan inte bättre än något annat land.
våldet&flickornas underlägsenhet är en skandal, jag menar, ska flickor måste gå runt och vara rädda för att våldtas? eller bli misshandlad.
SKANDAL SVERIGE!

2008-05-01 @ 17:48:56
Postat av: Michaela

Fy fan...vilka svin!!Härlig blogg du har annars...läs gärna min!

2008-05-01 @ 18:40:16
URL: http://www.micmoc.blogg.se
Postat av: tl

jag mår illa när jag läser det här.
fyfan vad folk är fega.
Jag kan förstå att man inte vågar gå fram själv av rädsla för att bli utsatt, men vågar en brukar andra också våga. Och hur kan man leva med att ha stått och tittat på?
Nä, usch vad arg jag blev.

2008-05-01 @ 19:28:04
Postat av: Isabella

Livstid i Sverge är inte 15 år, det är 18. Men det är klart varför kalla det livstidsfängelse när det är 18-årsfängelse? :S
Tjaa det är väll det dåliga med Sverige. Inget land kan vara perkfekt men man kan alltid göra en förbättring.

2008-05-02 @ 11:09:57
URL: http://brunettbella.blogg.se
Postat av: Jeanette

Tragiskt att du hittar på en sån här historia. Jag köper inte det här. Det är alldeles för mycket detaljer och känns inte trovärdigt. Har bott i Täby i hela mitt liv och tycker det är vidrigt att du sprider sån här skit om kommunen. Täby är ett väldigt tryggt ställe. Dessutom är det oerhört nedvärderande mot de som faktiskt har vart med om riktiga våldtäkter att du sprider sånt här. Kan du bevisa att det är sant kan jag ändra mig, men tills dess står jag fast vid mina ord.

2008-05-02 @ 21:50:30
Postat av: Täby-bo

Jag har bott i Täby hela mitt liv, läser tidningar, lyssnar på radio och tittar på TV.
Om detta är sant, hur komemr det sig att det inte har kommit ut?

För övrigt är livstid livstid även i Sverige - t ex Lasermannen Ausonius sitter på livstid utan tidsbestämt straff. Det provades t o m så sent som i veckan

2008-05-02 @ 23:42:45
Postat av: Anna

Svar till "jeanette": Sjäälvklart kan jag bevisa det som har hänt! du kan få nr till tjejens moster som jag umgås med. vi kan mötas upp i täby och förklara för dig, eller om vi möts i danderyd då du kan få följa med och träffa hon som blev utsatt och snacka lite med hennes psykologer! idiot du är som påstår att man sitter och "hittar på" sånt här hemskt! fyfan alltså!

Svar till "Täby-bo" haha varför skulle jag hitta på? som sagt du kan på nr av mig fall du vill ringa och fråga! mm utan tidsbestämt straff ja, han kommer inte få mer än 18 år som det sägs vara i sverige. eller har du "hört på radion" att dem ska höja det i Sverige kanske?

2008-05-03 @ 03:32:50
URL: http://annisen2.blogg.se
Postat av: Täby-bo

Ausonius ärende var uppe i tingsrätten eftersom han ville ha ett tidsbegränsat straff efter att hittills ha suttit 18 år i fängelse.... Tingsrätten sa nej och han sitter fortfarande i fängelse på livstid, utan bestämd tid för frigivning. Han är inte ensam, det finns några till även om de inte är många.
Och jag har inte hört på radio - jag är jurist

2008-05-03 @ 10:10:13
Postat av: Jennifer

HAHAHAHAHA nää men Anna har iget liv så hon sitter och "hittar på" en sån här hemsk sak.

Jeanette: lever du i en fantasivärld? var berädd på att när du väl spärrar upp ögonen och kan se verkligheten så är inte täby den perfekta kommunen som du våga påstå =)

2008-05-03 @ 11:28:24
Postat av: Anna

Haha håller med dig fullt ut Jennifer. Jag tror fan att Brottby är lite finare än Täby.. jag lovar, det är typ bättre än..östermalm och vasastan och allt också.. föjävla fin ort vi lever i alltså!!

2008-05-03 @ 11:58:50
URL: http://annisen2.blogg.se
Postat av: Jennifer

hahaha, brottby är inte en plats som gud glömde iallafall ;)

2008-05-03 @ 17:25:48
Postat av: Jeanette

Om du vill verka trolig är det puckat att kalla nån för idiot utan anledning. Du spär bara på bilden av att du inte vet vet du pratar om när du börjar med personangrepp. Om du nu har rätt, varför inte bara argumentera vettigt istället? När argumenten tryter börjar personangreppen... Faktum är att det faktiskt finns folk som hittar på sånt här, vare sig du tror det eller inte. Så det är inte ett dugg idiotiskt av mig. Blir förbannad på folk som sprider osanningar för att få uppmärksamhet och gör att man inte fokuserar på de som faktiskt vart med om sånt här. Har din vänninas syskonbarn vart med om detta är det jättesorgligt och jag hoppas verkligen hon får all hjälp som finns. Men den här historien låter faktiskt inte trovärdig. Det är helt enkelt för mycket frågetecken. Om våldtäkten har skett på den plats och den tid du beskriver så borde det finnas många vittnen, vilket du även säger eftersom du menar att folk såg men inte hjälpte tjejen. Men nu finns det ingen annan i hela täby som känner till detta. Ingen har hört om det. Och saker sprider sig snabbt här som du kanske vet. Och varför har det inte stått om detta i tidningen? Låter ju skumt att du får publicera detta på nätet utan att media fått göra det. Dessutom har den platsen du beskriver inte varit avspärrad, och det brukar polisen göra för att de ska samla in bevis. Ingen på tegelbruket (tegel) har heller hört historien. Låter inte allt det här väldigt skumt i dina öron också? Återigen, visar det sig att det är sant ber jag om ursäkt.

2008-05-03 @ 19:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0