Hallå där.

Igår kväll när jag låg i sängen och var väldigt nära att stänga av datorn och slagga, då skriver Jennifer på msn att hon ville att jag skulle sova där.. och snäll som man är så klädde jag på mig och gick och mötte henne.. kl var halv 1 på natten =P haha.. så vi kollade lite på tv, sen snackade vi, så vid halv 2-2 så somnade vi väl in.. Och Jennifer klocka ringer runt 7...och sterion som gick igång står precis vid mig, och mina öron höll på att sprängas, så jag sänker den och somnar om =P sen hör jag bara när jennifer springer runt lite.. sen blir det tyst, då har hela familjen svensson gått och jobbat =P

Så där ligger jag själv kvar i huset och njuter ut av tystnaden, och somnar om igen.. men efter 3 timmar så går radion igång igen..som jag trodde, men det var min mobil som ringde och jag vaknade efter 3 gången =P lite sliten jag var, men jag somnade om igen och ställde klockan på 12.. då ringde jag jennifer..Sen gjorde jag mig iordning och gick hem =P

Ikväll ska vi hem till Agge, vet inte riktigt vilka vi blir, jag cia jennifer, sen förhoppningsvis Tina och Danne också.. men det blir nog bra=) kommer säkert bli trevligt, hon är ju ensam hemma hela veckan, så hon ville ha lite sällskap.. men det blir senare som vi åker dit, typ runt 10 ikväll, kan bli tidigare om Cia får låna bilen. =) Så det visar sig sen!

Nyss så var Sten här inne och fikade lite med mig och mamma. han hade med sig lilla Klara(hans dotters hund) som är en amstaff =) hur söt som helst, och jätteliten.. hon är bara 12 veckor =D hehe, liten och busig, ska vara med överallt =P hehe.. Sen så pratade vi lite om vänskap och sånt, han frågade vad jag anser vara en Vän och vad jag anser vara en kompis.. Och jag blev lite fundersam, vad är igentligen skillnaden, jag sa väl mest, vän är dem man står närmare, och kompisar är dem andra..Och då berättade han.. vissa människor har inga vänner, bara kompisar, han berättade att han bara har 2 vänner, och en massa kompisar.. Vänner är dem som du kan ringa 24/7 som alltid ställer upp, och att du alltid ställer upp för dem i vått och tort..dem sviker aldrig och är ärliga.. Mamma berätta att hon har 1 vän, det är Mona, skulle mamma ringa henne 4 på morgonen och säger; jag står i dalarna kan du hämta mig, jag kommer inte hem..då skulle mona klä på sig och säga, jag är där om 5 timmar stå kvar där du är! Det är verkligen en vän.. Och jag tänker mig in i allt själv, jag tror inte jag har en sådan vän..Jag har nog bara kompisar, men vissa är väldigt nära den där vän-gränsen! Jag tycker det var så intressant att höra Sten säga allt detta, tycker det verkligen stämmer in, kändes så rätt hur han förklarade allting... Kompisar vet man aldrig med, en vän ställer alltid upp, vad det än är. Och jag tror, för att få en sådan vän, måste man bete sig som en också, och ställa upp lika mycket själv! Man måste mötas halv vägs!

Så vad säger ni? har ni verkligen en vän om ni ser det ur detta perspektiv? Eller vad tycker ni är skillnaden mellan vän och kompis?


/A
Kommentarer
Postat av: mikaela

Jag hämtade johan L en gång mitt i natten i roslags näsby, jag skulle antagligen göra det för vem som helst som jag känner..



Jag håller med dig, vänner är de man kan lita på till 100% som alltid ställer upp, men jag tror samtidigt att det är omöjligt. Jag tror att vänner är de som också inte ställer upp och som man bråkar med men som man alltid blir sams med igen.



Kompis är typ buddy, någon man känner men som man inte har en djupare relation till.

2008-08-27 @ 17:22:00
URL: http://daleke.blogg.se/
Postat av: adisa

vän är en som man inte behöver prata med varenda dag men man vet ändå var man har varandra. du vet att ibland går det ett tag innan man träffas och om det är som vanligt då är det en vän, en kompis blir det stelare med. en vän har man mkt att prata med efter ett tag en kompis man inte träffat på länge kanske man pratar om vädret med..

jag har en del vänner, vissa bor tyvärr i norge så skulle inte komma mitt i natten men sen har jag några vänner som jag nästan bor granne med men bara träffar nån gång i månaden om ens det, men om det bore något så vet jag att de skulle ställa upp mitt i natten, och jag för dem..

oj va mkt det blev haha..

2008-08-27 @ 21:24:07
URL: http://adisam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0