Det är väldigt nära nu !

Nu är det bara några få timmar kvar till vi åker..och jag längtar väldigt mycket, ser fram imot resan, det ska bli väldigt skönt att komma bort lite =)

Just nu sitter jag och kollar på förlosning på tv 4 fakta.. jag vet inte varför jag tycker det är så spännande att kolla på sånt =P men det värsta är att det gör bara så jag mindre och mindre vill ha barn själv =P så himla hemskt att se hur vissa får så ont..men sedan finns det ju även dem som barnet bara ploppar ut hur lätt som helst...Man önskar ju att man får så att ens eget barn bara ploppar ut =P haha.. Och nyss kollade jag på en kvinna som fick göra akut tjejsarsnitt för att hennes unge hade navelsträngen 1 varv runt halsen..

Men mamma fick inte göra tjejsarsnitt när jag föddes..Och jag hade navelsträngen 4 varv runt halsen vilket gjorde att jag inte kunde andas...Men sen när mamma hade tryckt ut mig så sprang dem iväg med mig och jag fick åka till ett annat sjukhus där dem försökte få igång min andning, och efter 12 minuter lyckades dem ffå mig att andas...Så jag har alltså varit död i 12 min i mitt liv..ganska hemskt om man tänker efter.. och min lilla syster hade också sin navelsträngen runt halsen fast 3 varv.. och då ville mamma göra tjejsarsnitt med henne, men då sa barnmorskorna åt henne att gå till en psykolog.. så fick hon trycka ut henne också.. Humm .. konstiga människor det finns alltså..sånna människor borde väl inte få jobba som barnmorska? =/ eller inom sjukvård över huvudtaget?

Jaa jaa, nu ska jag kolla klart på detta program sen ska jag sova, så detta blir sista inlägget för 1 vecka frammåt.. För även om det finns dator på hotellet eller så, så tänker jag inte skriva, jag måste ju njuta nu =) ni får njuta av det mil långa inlägget när jag kommer hem ist ;)

Så mina fans..Ha det så himla bra, för det ska jag ha =)

Jag kommer sörja den röda bilden denna vecka ! <3

/A
Kommentarer
Postat av: K i m m e l i m

Jaha, jo det var ju det jag undrade :) hehe

Ha det så roligt i Turkiet!

2008-07-10 @ 09:15:22
URL: http://mammamuuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0