Det första!

Här kommer det första receptet som jag lovat att jag ska börja skriva lite om =)

Grillad lättlgravas lax med dill.
(Laxen behöver 36h på dig att grava)


4 port.

Förberedelsetid: 10 min

Färdigt på: 1 dag 12 tim 10 min

Ingredienser:
600 g Lax
0.5 dl Socker
0.5 dl salt
1 knippe dillkvistar
grov krossad vetpeppar.

Gör så här:

1.
Blanda samman socker, salt, dillkvist och grovt krossad vitpeppar.
2. Gnid in kryddorna i laxen med några droppar vatten på händerna så att
blandningen börjar vätska sig. Låt vila.
3. Vänd laxen efter 24 timmar och låt ligga ytterliggare 12 timmar.
4. Grilla skivor av laxen hastigt på varje sida.
5. Servera.

Kan serveras ihop med ex kokt potatis eller någon örtsås.

Kanske inte var det bästa "första recept" att skriva om med det verkar väldigt gott =)
och om du inte har brottom så passar det ju utmärkt =D


/A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0