Älskade vännen ♥

Jag tänkte skriva lite om min vän Tina, tjejen som alltid är glad och sprider glädje runt sig. Det spelar ingen roll alls hur arg eller bitter man är för så fort hon dyker upp får man ett leende på läpparna och det som kändes som världens största problem är som bortfluget!
Första gången som jag träffade Tina var i april nere i Alanya. Det var våran gemensamma vän Zandra som hade fått kontakt med henne genom bloggvärlden. Och en dag när jag, Zandra och Mikaela var nere på stranden så kom Tina dit. Jag hade tidigare aldrig vetat vem Tina var utan bara hört hennes namn, så jag visste ingenting om henne förutom att hon jobbade nere i Alanya på ett Hamam.
Tina var absolut inte en blyg människa utan hennes mun gickl i ett ;) i början blev jag lite chockad, för jag själv är en person som alltid är mer tyst och kollar läget först (Mikaela och Zandra skratta inte nu, det är så.. Men inte just när jag lärde känna er!;)haha)
Jag tror redan det var samma kväll eller någon kväll efter som vi umgicks tillsammans på kvällen för första gången. Efes-kvällen hemma i Zandras lägenhet! Det var en rolig kväll, helt sjuk hur vi kunde bli så slitna efter så några öl, det måste ha varit något i luften, haha! Och chocken när M kom hem slår ALLT!:D
Första kvällen tillsammans
Jag och Mikaela besökte Hamamet där jag även fixade till mitt skatbo ;)


En kväll planerade jag Mikaela och Tina oss för att äta middag ihop, vi gick till det omtalade stället Elit och slog till på en plankstek. muuuuums säger jag bara, det knullade i munnen på mig ärligt talat!
Den kvällen slutade på stranden där vi tog en glass, sjöng och försökte oss på olika konster i sanden!

Det blev dax för mig att dra mig hem för april, vi hade ingen kontakt under tiden som jag var hemma, men tiden gick och det blev slutet på Juni och jag var tillbaka i paradiset för några veckor igen, hos de underbara människorna!

Jag Mikaela och Mary gick och gjorde Hamam där Tina jobbade!:)

Sedan var det dax för Midsommar, då vi alla samlades innan och sedan tog en taxi ihop till Palm Beach där svenska sångaren Anna Book även var nere som spelade mycket bra låtar som vi både kunde sjunga och dansade till! En riktigt rolig kväll som slutade inne i hamen!:)


haha, vilka söööta bilder det finns!! ;)

Det var dax att åka hem iiigen, men som ni vet.. Jag stannar inte hemma allt för länge utan var snabbt tillbaka i September igen. Då var Tina ledig, vilket passade mig utmärkt då vi kunde spendera massa tid ihop!!:) Och jag tror faktiskt att denna resa nu var den som vi verkligen kom nära varandra på riktigt av många olika anledningar!



Vi hade några riktigt roliga kvällar ute tillsammans!

Efter ett tag jag var i Turkiet sist så flyttade jag ut från mitt ex hem och in till Tina. Jag kan nog inte tacka henne tillräckligt för hur mycket hon ställde upp för mig denna resa, det hade troligtvis sätt helt annorlunda ut om hon inte funnits där och öppnat upp sina armar för mig. Hon är så fruktansvärt omtänksam, fina människa!
Det känns som att vi har gjort hur mycket som helst ihop, så tänkte dela med mig av några minnen vi har ihop!:)
Vi besökte en moské
Promenad på stranden

Hyrde en bil och körde upp till Terrassen

Sedan drog vi vidare till Oba

Efter lite te inne i staden drog vi vidare till Hamamet och umgicks med dom

Alla gånger vi varit iväg och fikat ska vi inte prata om! ;) haha!!

Sen en av det sista dagarna i Alanya så drog jag Tina och E iväg på moppe och drack öl ihop och bara njöt av att vara i Alanya!

Det var dax för att lämna Alanya bakom oss, men självklart så tog det inte många veckor innan det blev att återförenas här hemma i Sverige!
Jag och Tina dansar till våran älskade låt Welcome to the club :D
Jag och älskade Tina!♥
Igår sa vi hejdå, eller på återseende låter bättre. Nu vet jag inte när jag får träffa denna underbara människa igen, jag hoppas att det inte dröjer allt för länge. Jag saknar dig redan väldigt mycket. Det var tungt att vinka av dig igår, jag kanske inte visade det utåt, men du ska veta att min kropp skrek inombords.
Hoppas att du får det så bra som det bara går där nere, och att Erik tar hand om dig!! Vi hörs snart på något sätt älskade vän! Var rädd om dig! Jag älskar dig! ♥
Ska även tala om att vid vissa tillfällen var det inte bara jag och Tina, men jag valde att sätta in bilderna på oss eftersom detta inlägg handlar om just henne!
Kommentarer
Postat av: Sara

Oooh vilken underbar vän du är som beskriver dina andra vänner på ett sånt fint sätt <3 ...



Jaa det är jobbigt tro mig speciellt om det är ens närmaste, det är då man blir extra knäckt och blir riktig handikapperson ...

Men hoppas ifall på ett bra år 2011 :) ...



Kram!!

2010-11-28 @ 22:31:16
URL: http://sarinas.blogg.se/
Postat av: Esther

Fina bilder på er :D



Internet är allt bra ibland :D Som nu, lärt känna folk genom blogg å så.



:D

2010-11-28 @ 23:19:36
URL: http://esthersverrisdottir.blogspot.com
Postat av: Tina

Buhuhuhuhuääää!! Här sitter jag och tårarna rinner ner för mina kinder.. du skriver så fint och vilka härliag bilder! JAG SAKNAR DIG SJUKT MYCKET ANNA! Ja, vi kom varandra så nära på slutet och det är jag sjukt glad för! Du är en underbar människa som jag aldrig vill vara utan nu när jag har dig i min vänkrets <3<3<3!!

2010-11-29 @ 11:02:39
URL: http://www.delfinohamam.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0