Baka baka liten kaka!

Jag är LITE seg, förlåt för de! Men här kommer receptet på Yoğurt Tatlısı :)

4st Ägg
6dl Vetemjöl
2dl Naturell yogurt
4dl Socker
1 tsk Bikarbonat

(Man kan gärna hälla i lite mer yogurt om man vill ha mer smak!)

*Sätt ungen på 170 grader.
* Smölj en glasform med smör
* Blanda ihop smeten. (Jag brukar köra efter ordningen ägg, mjölet osv osv..)

Egentligen så fanns det med en glasyr, men kan meddela att den var MYCKET godare utan den! :)

Det finns ingen tid på hur länge den ska vara inne i ungnen utan den ska bli gyllenbrun. Jag gjorde denna för två dagar sen igen och då hade jag den inne 25min. den blev PERFEKT! Riktigt jäkla gott var det! :)

Såå, hoppas jag inte sluddrade allt för mycket och att ni lyckas få till den sådär perfekt! Lycka till!:D
Kommentarer
Postat av: hallonmamma

Måste testa. :D Alltid kul med nya recept!

2011-02-25 @ 09:02:02
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0