De var de året..

Januari: I januari spenderade jag mycket tid tillsammans med Mikki och Yakup och Amanda. Vi drog upp ett gäng till kungsberget och åkte snowboard och skidor en hel dag. Men Januari var också en månad med väldigt mycket saknad. Passade även på att börja träna vilket slutade med halsfluss.

Februari: Jag drog ner till Skövde där jag spenderade en helg med Mary och Zandra. Pratade mycket med släkten i Viransehir. Tränade lite som en galning. Jag blev sams med Nusse igen efter mycket tjaffs.  Jag och Zandra hade kommit väldigt nära varandra och hon var ett otroligt stöd för mig vid många tillfällen. Umgicks ännu lite mer med Mikki och Yakke. Jag blev besatt i serien Spartacus. Jag började lite smått att plugga turkiska. Kom in i en bak period och gjorde alla möjliga bakelser. Jag var väldigt i oblands i mitt psyke, många saker som förvirrade mig.

Mars: Jag spelade sönder Enrique Iglesias musik. Tränade en hel del. Jag drog iväg på en minisemester till Alanya med Mathilda.Gorde även en till tatto. William och Oliver döptes. Jag åkte på halsfluss igen. Mikki var den bästa av alla. Bestämde mig för att jag skulle spendera en längre tid i Alanya. Jag kom i ett par tidigare försmå jeans. En del after work med jobbarkompisar.Åkte på halsfluss.

April: Började umgås mer privat med Maria och Madde från jobbet vilket ledde till rätt mycket utgång. Jag fick dubbelsidig öroninflamation. Nusret började hålla på att förstöra för mig på alla möjliga sätt och vi blev åter igen osams. Zandra kom upp till Stockholm och hälsade på mig. Avnjöt fikor i solen tillsammans med Mikki. Jag och Tina bestämde att vi skulle se Istanbul och bokade biljetter. BB's kung röstades ut.. vs Rodney. Hade en härlig utkväll med både nya och gamla kollegor.

Maj: Började hänga rätt mycket med Amanda. Behöver jag nämna att jag umgicks med Mikki också? haha. Jag drog ner en helg till Jönköping för att umgås med Zandra. Jag var kluven angående familj nr två då N sakt saker, men som jag senare fick reda på inte alls stämde. Spenderade mycket tid med Tessan som var mammaledig med OoW. Träna träna träna. Min far blev 50 år. Hade en hejdå-middag med jobbet för mig. Jag och Filippa upptäckte HeyTell och skickade pratsms till varandra heeela tiden. Hade även några till utekvällar med Madde och Maria.

Juni: Mary kom upp och hälsade på i Sthlm då de bjöd både på fest och skansen. Jag och Tina begav oss till Istanbul för att upptäcka staden med hjälp av en turkvän. Vet ej om vi upptäckte den men ja det var coolt att få se. Efter några dygn där begav vi oss till Alanya där vi bodde hos Mona i väntan på våran lägenhet. Umgicks med alla svennar man kände som var nere och även coban familjen. Lärde känna massa nya härlig turkar. Spenderade Midsommar med alla fina människor på Elite. Zandra och M kom ner till Alanya och hälsade på.

Juli: Spenderade mycket tid på vårat älskade Capella. Vi var några stycken som spenderade en dag inne på vattenlandet och hade riktigt kul. Träffade på lite Svenska kurder vi hände med. Många kvällar i hamnen och dagarna på beachen. Jag var bruuuun. Lärde känna Kristina och Fanney som vi hängde en del med. Linda kom ner till Alanya. Erika kom ner och bodde hos oss en vecka. Slutet på månaden drog vi hem från Alanya och var hjärtekrossade, spenderade bara tid med familjen och undvek alla runt om kring. Tiden i Alanya var grym. Drog iväg till Arlanda där jag mötte upp Tina för att säga hej och hejdå. Halsfluss IGEN.

Augusti: Jag var fortfarande ledig så spenderade mycket tid med släkt då vi åkte till älskade vaxholm och badade på dagarna. Jag insåg ännu en gång att jag betett mig som skit mot vissa människor. Jag, Tessan, Jossan, Robin, Gurra och niklas drog ut en dag på vattnet och åkte vattenscooter. Blev många dagar i poolen hos Inger och Roger. Jag bodde bokstavligen med telefonen i örat med R och M på andra sidan. Jag saknade Alanya och folket något så enormt. Drog till Västerås och spendera en helg hos Mathilda. Jag började åter igen att jobba på dagiset. Började spendera riktigt mycket tid med Amanda. Jag drog en vecka till Åland med familj och släkt. Jag blev på nytt sams med Nusret igen. Drog ner på släkt träff i Åtvidaberg.

September: Året innan spenderade jag tid i Viransehir vilket fick mig att tänka tillbaka på den tiden en hel del. Hade en systrarkväll och åt middag ihop bara vi syskon. Släkt från Åtvidaberg kom upp och dagen efter drog dem och far + mor mfl till Mallorca 1v. Himlen öppnade sig och jag och Maria stod på jobbet och tog tyck-synd-om-oss bilder. Blev många kvällspromenader med bigsis. Min älskade snygging från Spartacus Andy Whitfield avled. Åkte åter igen på halsfluss. Åkte till Nynäshamn och kollade på när Gurra körde cross. Fick åka till sjukhuset när de misstänkte att jag fått en propp. Drog till Örebro för intervju om jobbet här i Norge. Drog ner till Jönköping för att träffa Zandra igen. Kom igång med träningen igen. Min far började beslata min telefon för att spela WF.

Oktober: Drog iväg till Västerås för att hälsa på Mathilda igen då jag även passade på att hälsa på Cia. Fick reda på att jag fått jobbet i Norge. Hade många fredagar framför idol hemma hos Amanda. Började haka på min moster + pappa ut i skogen för svampplockning. Jag började sakna min gamla fruga något enormt, men sa aldrig något. Hade väldigt mycket kontakt med Nusret om framtiden osv. Drog spontant med Jossan som skulle spela match i Västerås för att få träffa Mathilda igen. Drog en helg till mormor och morfar. Söp mig full och var utklädd till gorilla. Jag började lyssna sönder Kapten röd.

November: Mary kom upp till stockholm igen. Träffade Amanda en hel del vilket även bjöd på lite fest när Jesper kom och hälsade på. Middag tillsammans inne i stan med alla jobbarkompisar. Drog hem till Tina och hälsade på. Jag fyllde år och fick bästa presenten av Zandra dvs Angry birds skal till telefonen;). Jag, bigsis och Angelica körde spontankväll ute i stan. Drog iväg en helg igen till Västerås för att säga hejdå till Mathilda innan Norge. Spenderade mina lediga dagar innan avfärd med mosters älsklingar och några koppar kaffe hos dagmammorna.

December: Den 1a så drog jag hit till Norge där jag fortfarande befinner mig. Lärt känna massa nytt underbart folk. Saknat mina vänner och familj ganska så mycket. Fått reda på en riktigt tråkig sak som sänkte mig totalt och har nu gjort att jag inte kan se tillbaka på sommaren och le, life is a bitch sometimes. Men annars mår jag prima ballerina. Jag trivs här i Norge. Jobbar och står i. Slängde även iväg ett mail till Mikki som jag fick positiv respons på som gjorde mig riktigt glad.

Ja, där har vi 2011 i ord för jag orkade inte lägg upp bilder! :)
Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vilken bra skriven genomgång av året..bra skrivet gumman! Miss u!

Puss <3

2012-01-01 @ 22:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0