Suffer the pain of discipline or suffer the pain of regret!

Detta med att träna och gå ner i vikt är verkligen ingen dans på rosor. Det är väl där sanningen ligger också, att man slutat och aldrig fullföljt det helt ut förr pga det blev jobbigt. Från att va en person där man ibland tränar/ut och går och äter vad man vill, till att försöka träna x antal ggr i veckan och ändra sin kost helt och äta rent är inte lätt.
 
Det är när de blir tufft man helst vill kasta in handduken. Men jag tänker nu att vafan är det för karaktär?!... Det är enklet att tänka att man ska fixa allt men svårt att fullfölja. Jag måste varje dag kolla på inspererande bilder och texter för att få fram motivationen. Följer många på Instagram som gör mig peppad till tusen. Vilket hjälper mig.Dock kan jag också ha skitdagar, då jag bara känner för att spy på träningen, men då gör jag iaf någon som att ta en promead eller göra olika övningar iaf. Men något jag aldrig slarvar med är maten, dock kan jag unnar mig någon gång ibland lite nötter:). Dem säger ju att det är 70% mat och 30% träning, det jag tror stenhårt på eftersom jag själv gick ner 10 kg på ett år bara av att välja bort vissa saker och aldrig tillsatt någon extra träning. 
 
Jag minns inte riktigt när jag började helt med detta komma-i-form men slutet på december var det iaf. Efter 1 månads kämpande hade jag förlorat 8,5 cm i midjan. Jag ska fortsätta kämpa på, hur jobbigt det än är. Jag kommer bara tacka mig själv i slutet, för att jag orkade och stog ut heeela vägen. :)
 
Tips på folk som jag följer och inspererar mig på Instagram
 
* fit_n_happy
* healthydonna    Detta är min personliga favorit!:)
* aurora_fitness
* foreverfitspo
* healthyfitsporation_
* saraemelieeliasson
 
Sååå, nu köööör vi! ;D
Kommentarer
Postat av: Zandra Örneling

Vad duktig du är canim

2013-02-01 @ 21:29:17
URL: http://zandraorneling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0