Turk ve Kurd

Alltså jag måste bara få avreagera mig lite... Detta jävla snack om turkar och kurder.. vafaan.. Det går liksom inte att hålla sig när en sådan disskution kommer upp.. Men en av de värsta sakerna jag hörde igår kan jag inte riktigt släppa!!

Av någon anledning har vi princip 99% kurdiska vänner här nere. Vet ej vad det beror på men ja så är det iaf och jag säger inte att några av de är bättre än de andra.. utan alla är för fan människor!! Men igår påväg hem från krogen så kom vi in på detta ämne då våran kurdvän berättade om när vissa ska leta efter jobb.

Han berättade att över lag när de frågar om de behöver personal osv så kommer alltid frågan "Är du kurd?" upp.. Och om svaret då blir "Ja" så säger de "okej, nej vi behöver ingen!" ALLTSÅ?!?!.... Jag förstår inte.. Inte konstigt att kurderna ännu har en anledning att tycka illa om turkarna när de behandlas så! Vem fan hade inte lackat?

Eller om man pratar med en turk och berättar att man varit tillsammans med en kurd i 3 år.. och de börjar himla med ögonen.. eller försöker få mig att inse att kurder är terrorister.. Alltså hallå?! Nej ibland blir man mörkrädd på hur de håller på här nere!!

En dag skulle jag testa hur reationen blev om jag sa till en turk att jag tycker kurder är bättre människor och mycket trevligare än turkarna.. haha, skulle jag inte ha gjort om man säger så.. Om blickar kunde döda skulle jag vara död nu.. Den personen blev inte allt för glad.. :P haha!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är knappt så man tror det är sant när man läser det. Inte konstigt att det fortfarande är som det är mellan turkar och kurder när de fortf beter sej som de gör. hemskt verkligen..!!

Kul med massa uppdatering btw :) keep up the good work ;) iaf tills jag kommer ner :D

Pusss

2011-07-10 @ 14:41:44
Postat av: Zandra

Ja vem orkar lyssna på allt? Jag slår döv örat till. Tänk om vi skulle hata samierna lika mycket liksom! ALLAHALLAH! Vem bryr sig!

2011-07-10 @ 16:36:28
URL: http://zandraorneling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om du hade bott här kanske du skulle förstå en del personers reaktioner. Ingen har fel och ingen har rätt! Bara för att man är kurd är man inte terrorist=PKK och det vet varenda turk!

2011-07-11 @ 06:56:17
Postat av: Elsa

Jag håller med ovanstående kommentar! Bor man här så ser man ett och annat! För något år sedan så var det så illa att Alanyaborna ville driva bort alla kurder härifrån! Detta har skett i Serik för massa år sedan! Tragiskt men sant!

2011-07-12 @ 14:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0