Veckan i Turkiet .



Nusret, Vårat hak och Aty



Torsdag

Vi kom dit vid ungefär 5 tiden eller något sånt. vi gick upp och gjorde oss hemma, sen låg vi vid poolen och glassade lite;) haha.. sen berättade dem att det var turkisk afton på kvällen, så vi bestämde oss för att käka där och sedan vara med på den.. det var faktiskt riktigt kul. sen efter det var klart så drog jag och jennifer med Aty och hans kompis till en jätte mysig restaurang och satt och drack lite öl och pratade..och tro mig, jag pratade engelska oavbrutet en hel kväll =P det ni.. haha.. Men sen drog vi ner på stranden och satt och snacka, sen blev det ju lite bad där.. och efter ett bra tag så var det dax att dra sig tillbaka till hotellet för att få lite sömn =) . Mycket trevlig kväll var det!

Fredag
Vi vaknade runt 10 då Carina och svesse knackade på att dem skulle gå ner till stranden..så vi drog oss ett tag, sen vid 11 drog vi ner.Första mötet med den otroliga backen :P och det var galet varmt =P men ändå hur skönt som helst. men redan runt 3 så gick jag och jennifer upp till hotellet och sov lite..eller aa tills klockan var 6-7 ;) haha..dåligt slitna :P så det var bara att ta en iskall dusch, sen göra sig iordning och sen gå iväg och käka. Och första riktiga middagen blev på Lavash, det jobbade riktigt trevliga och snygga killar där, vi började bli psyk :P haha ..Men sen efter maten och sånt så drog vi tillbaka till vårat hotell,och då kom Aty dit också =) så vi satt där..Men jag mådde inge bra, blev sjösjuk av vågorna haha, så jag gick upp och la mig medans jennifer var ute med aty och hade det mys =)

Lördag
Vi vaknade upp runt 10 igen, när S och C går ner till stranden.. så vi gjorde oss klara och gick ner vi också.. värmen var helt galen.. sanden var hur varm som helst, men det var underbart ! vi var där lixom.. jag har knappt något tidsbegräpp, men runt halv 4 eller så drog vi hem, sov ett tag och sen gjorde oss iordning för middag =) vi gick till något ställe som hette Istanblue, sen efter det gick vi ner till Lavash igen, eftersom dem var så himla trevliga där =D haha .. Vi började prata mest med Alex, eftersom han inte var ett dugg blyg, så han gjorde så vi fick träffa Nusret =D så jag J, A och N gick ner till stranden den kvällen också :P och badade och hade mysigt =) .. Sen vid 4-5 på morgonen var vi rätt slitna så vi gick hem och sov =D haha ..

Söndag
Dagen efter var det slit, ingen orkade mycket:P vi har inte änns några bilder från stranden den dagen =D haha ..Så vi låg väl mest där nere bara =P Men kvällen var roligare självklart var vi vid vårat hak ;) haha =) men först fick jag ju liten lätt panik, då Jennifer tänkte dra med Aty in till stan och jag skulle få vara med Nusret själv.. jag fick bara upp engelska i huvudet, även fast det hade gått så himla bra att prata dagarna innan.. Men det var lugnt =) det gick över, jag tänker, han är fan inte bättre han :D haha.. det är typ bara Aty som är riktigt duktig =P vi förstog varandra när vi pratade iaf, så antar att det gick bra :D haha.. Jag och Nusret gick ner på stranden och gick runt där lite och pratade och lite sånt..Jennifer och Aty vet jag inte riktigt, dem hade det väl mysigt inne i stan ;) haha sen kom vi väl hem runt 4-5 på morgonen och slagga =P (Vid detta laget börjar vi skämmas lite att vi alltid var på lavash, så vi börja bjuda Svesse och Carina på öl, så dem kunde hänga med ner =D haha..)

Måndag
Vi var nere på stranden vid 10-11 .. Aty kom dit..Han börjar 4a på eftermiddagarna så han kan vi träffa på dagarna också, det kan vi inte göra med Nusret, om vi inte går till Lavash såklart ;D Men denna kväll gick vi till ett mysigt ställe och käkade, alla käkade tillsammans med varandra varje kväll, alltså jag jennifer svesse och carina, det tycker jag var mysigt =) skulle nog kännas lite fel annars.. =P men som alla andra kvällar, så drog vi ju ner till haket efter vi käkat klart..haha Men då gick vi faktiskt dit själva, tro det eller ej =P svesse och carina skulle gå och handla lite saker =P men vi gick ner, och på kvällen kom Aty och en kompis till honom ner och så =) det var trevligt =D men sen blev det lite dålig stämming ett tag, så jag jennifer och Nusret gick till kareoke stället och satte oss där, men J var inte så glad, så hon gick hem efter ett tag. så jag var med nusret ett litet tag innan jag drog hem till Jennifer =) jaag behövde ju bara gå in, för jennifer låser ju inte ;) hahaha !

Tisdag
Vi går ner till stranden som vanligt runt 10-11.. och denna dag var en speciell dag, för när jag och jennifer gick ner till stranden, fick vi en fest inbjudan =D Hahahah.. Alltså vi frågade ju om det var okej att Svesse och Carina kunde haka på, men alltså dem ville bara ha oss ;) hahahah !! Och denna dag var bra för Jennifer var glad igen =) och jag också. Vi var med våra så kallade pojkvänner hela kvällarna..Jennifer var väl i stan som vanligt, och jag och nusret gick till the queen och träffade chefen och lillebrorsan =) Jennifer var hemma vid 6, och jag knalla in vid 9 på morgonen =P haha.. när jag kommer upp för trappan på hotellet så möts jag av Carina som står i deras dörr och säga: kommer du nu?! haha.. jaa lilla carina, jag har haft en bortamatch inatt =D hahah ! ;) så jag kom ju lagom tills vi skulle dra ner till stranden =P

Onsdag
Så denna morgon hoppade jag in i duschen på en gång, sen drog vi ner och solade=) men var riktigt slitna, så vi gick säkert upp redan kl 1 till hotellet igen =P och jag sov fram till 7 på kvällen, Jennifer hade vaknat tidigare, så hon hade städat vårat hotellrum lite =P för det behöves haha.. så jag hade någon timme på mig att göra mig iordning, men det fixade jag ;) slim som jag är haha.. Så jag föreslog att vi skulle gå och käka på the queen, för där var dem också jätte trevliga =) så vi gick dit, jag och jennifer testade riktig kebab, jag tycker faktiskt att det var riktigt gott =) Men jennifer och Aty drog där ifrån på kvällen, till Atys hotell och hade det jävligt trevligt där ;) haha.. och jag gick ner på stranden med N..Det var trevligt, vi hade vårat första lilla bråk t.om haha.. men det löste vi ju såklart=) vi satt vid trappan(En trappa som kändes som en evighet när man skulle gå upp för den) och kollade ner på havet =) riktigt fint var det, sen gick vi till Nusrets restaurang som låg precis där, så träffade jag chefen och alex.. Det blev väldigt jobbig stämming där ett tag på grund av chefen =P haha.. men N sa något till honom på turkiska så han blöev tyst, det var skönt =P sen skulle jag gå hem, var jätte trött.. men Jennifer hade våran nyckel, så jag kom inte in i rummet.. så jag var tvungen och gå ner och fråga om dem hade en reservnyckel, för jennifer svarade in på smset.. så han testade massa nycklar, ingen funkade, så han var tvungen att väcka hans fru och fråga henne, och hon var fan sliten, hon var inte glad =P hahah.. lite pinsamt.. och sen när jag kommit in i rummet, knackar det på 5 min senare, då kommer Jennifer hem =D hahah så jävla slitet !!Hahah, då hade vi väckt henne i onödan =P stackarn.. hehe.. Natten var inge rolig.. vi skulle ju åka dagen efter..så det blev till att ta fram morakvinen och skära lite =P nerå.. men det var inte alls rolig natt ..

Torsdag
The day we leave Turkiet .. Vi gick upp kl 9..gjorde oss iordning, sen gick vi ner till Lavash och sa hej då till dem underbara människorna. lite sorgset.. men vi bör nr och msn med dem =) så vi skulle kunna hålla kontakten, dem frågade när vi skulle komma igen..så vi sa September/oktober eller nästa år .. Väl på bussen hem var det ingen glas stämmning, jag och Jennifer ville bara vara kvar..det är för lite att bara vara borta 1 vecka.. så det kommer bli minst 2 v nästa gång vi åker ner =)


Väl här hemma är det faktiskt svårt att tänka på något annat =/ saknar Turkiet .

/A
Kommentarer
Postat av: mikaela

NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJS

2008-07-18 @ 20:41:58
URL: http://daleke.blogg.se/
Postat av: Helen

Faan va skönt ni verkar haft det :P

2008-07-19 @ 10:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0