lite spya ...

Igår hade vi mycket disskutioner, jag pappa och faster satt och snackade i timmar om livet mm.. Saker som har hänt, hur man lever nu, vad som ska hända mm..

Vad är okej och inte
Jag har mått piss ibland under mina tidigare år pga saker jag inte tänker ta upp här. Min skyddsängel har varit min storesyrra i alla lägen! Förbaskatt vad hon ställt upp för mig utan att hon kanske vet om det eller att jag ens har tackat henne för det. Saker som kanske egentligen inte ens var något för henne kunde rädda min dag från att falla i gråt den natten.

Under mina tidigare år har jag varit väldigt blyg av mig. Jag är den som svalt de onda orden som folk har spottat i mitt ansikte. Jag gick där ifrån och låtsades att allting var cool lungt men egentligen ville jag bara klippa till personen i ansiktet!! Men då vågade jag inte..

För några år sedan var jag och ett gäng vänner ute och tog några öl.. Påväg mot bussen stötte jag i en tjej och hon säger ett ord som inte är värt att nämna jag stannade bara till. Det var som att "nu får det fan vara nog".. Men ist för att fråga vad hon höll på med gick jag ikapp henne, tog tag i håret och smällde ner henne i marken.. Det blev bråk och hennes pojkvän hoppade på mig. Resten utesluter vi.

Men efter de har det svartnatt för mina ögon när folk spottar på någon pga henne. Efter denna händelse kunde jag förut ångra att jag inte sparkade henne i ansiktet.. Hon tog fram en sida inne i mig jag inte trodde fanns. Blev fan rädd för mig själv!

Sen när våran senaste förskolelärare på dagiset började var vi ute på middag ihop allihopa.. Hon kommenterade en person som gick förbi.. jag satt brevid förskoleläraren men tänkte "okej, andas!".. Några minuter senare skrattar hon och tar upp det på nytt.. Då brast det igen och jag sa "Nämen nu får du väl för fan ta och ge dig. skärp till dig för i helvette!" .. alla runt bordet blev helt tysta och hon skämdes som ett djur! Jag blev stolt då!!

Turklandet
Jag vet att jag är inne i Turk-cirkeln.. Jag trodde den skulle dö när jag och nusret gjorde slut.. Den gjorde det ett tag, sen kom den tillbaka! Jag har blivigt stark av detta land, alla resor,allt jag fått uppleva, alla ansvar och även alla svek!

Jag har fått höra efter att "inte trodde vi väl att lilla blyga anna skulle våga ge sig iväg bara sådär och muslimer också...!" MMM in your fucking face säger jag bara. Ni kan få sitta där hemma och ha era hemska och okunniga åsikter om muslimer.. Alla tycker det är hel konstigt.. hur kan du åka tillbaka så mycket till ett muslimskt land? hur har du kunna vara ihop med en... åk någon annan stans istället...

Kan säga såhär.. era jävla trångsynta smyg rasister. Kom ut ur skalet och upplev sakerna själva innan du kommer med åsikterna som du skaffat dig genom expressen och aftonbladet.. Blir så trött på folk som snackar skit om något de inte har en aning om.. Vad man inte har upplevt själv har man ingen erfarenhet om! Första gången jag blev medfrågad om att följa med till Turkiet var mitt svar "Nämen fyfan inte bland äckliga jävla turkar!" .. Jag visste ju fan inte ett skit, jag hade sätt alla inslag på efterlyst och läst vad som händer i tidningen.. Jag åkte iaf tillslut dit och hade min livs bästa vecka i livet! Hade så jävla kul och skulle inte byta ut en sekund! Det var skönt att kunna inse för sig själv att "HA, Fan va fel du hade!"

Nuläge
Jag gillar inte vart jag är nu.. Jag trivs inte i Sverige, utan jag skulle lätt kunna flytta utomlands. Jag vill inte sitta kvar hela mitt liv här. jag vill inte jobba med barn under hela mitt liv, jag vet inte ens vad jag vill göra när jag blir stor.. jag har åldersnojja, men är inte ens fyllda 23... jag vet inte vart jag är, men på ett sätt är jag ändå så jävla säker!


Ja, vilken spyattack detta blev..men det var bara kvällens tankar ... Tack för mig!!
Kommentarer
Postat av: Linda

fyfan anna...känns som om de likabra kunde varit jag som skrivit denna text. kram

2011-08-28 @ 03:44:43
URL: http://psykedeliaa.blogspot.com
Postat av: Pernilla!

ja folk är så jääävla trångsynta så det inte är sant, blir så irriterad när folk frågar "varför åker du ingen annanstans?". men va fan, jag har hela livet på mig att åka någon annanstans och vad fan har alla andra med saken att göra? det är inte så att man tvingar någon annan att åka dit. det är våra liv och jag har haft mitt livs bästa veckor där nere, utan tvekan. det är bara att skita i vad folk säger och göra vad man vill så kan de sitta här i sverige och vara småsinta och trångsynta. det är bara de som förlorar på det i vilket fall, jävla smygrasister! :P

2011-08-28 @ 03:51:41
URL: http://pepernilla.blogg.se/
Postat av: Caroline L

Så in i helvete bra skrivit!!!!!kramar

2011-08-28 @ 08:45:36
URL: http://Piiccaboo.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilket jävla inlägg Anna. Jag hade gåshud genom hela inlägget. Herregud! Du är så jävla underbar så du vet inte! Pusss <3

2011-08-28 @ 12:26:47
Postat av: mikaela

vet knappt vad jag ska skriva, det känns som dina ord kom direkt från min mun.. så är det ju, folk går omkring med fördomar för att de är rädda för det "okända" och många vågar inte uppleva någonting alls..



jag har velat flytta utomlands nästan hela mitt liv, mest för att jag fått uppleva väldigt mycket av världen som ung och kan inte få nog av den.. människor som spottar ur sig fördomar om människor/folkgrupper/länder som de aldrig träffat/besökt blir jag så otroligt arg på också.. men sen kan jag inte heller låta bli att skylla på dagens medier hur de får andra kulturer och folkgrupper att framställas..



jag har också bott i ett muslimskt land i många år och blir sjukt arg när bland annat gubben på nyheterna om tragedin i norge direkt skyller på muslimer.. jag är tillsammans med en kille från indien och hans familj är hinduer och de är så himla goa, när han var i sverige var jag rädd för att han skulle vara med om racistiska påhopp för jag vet hur läskigt långt det har gått.. och det är så fel att det ska vara så :(



Man blir arg och man bubblar och vill bara banka vett i dem, men på ett sätt är det också synd om dem att de är så trångsynta eftersom det ofta e dem som stannar på ett ställe och inte upplever någonting annat.



det är så himla modigt att bara kasta sig ut i världen och vara öppen för så mycket, men det kommer tyvärr alltid finnas sånt folk, inte bara i Sverige.. jag älskar Sverige trots allt, det kommer alltid vara mitt hemland men jag kommer också flytta tror jag. Jag tror på att man kan känna sig hemma på flera ställen, men man ska inte sitta med för mycket hat inom sig. Fokuset borde ligga på att försöka förändra och öppna ögonen för andra, att inte spotta ut fördomar själv och att vara en bra förebild på så sätt..



Så himla bra skrivet Anna!

2011-08-28 @ 14:20:51
URL: http://daleke.blogg.se/
Postat av: Pernilla!

ja det var precis det vi sa innan vi åkte i år, ingen skulle ju kommenterat om det var norrland vi åkte till liksom. muppar hela högen, hitta något vettigt att klaga på föfan :P

2011-08-28 @ 20:17:48
URL: http://pepernilla.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hahaha, detta var ju fan klockrent!!!

2011-08-29 @ 16:27:23
URL: http://yurtson.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Herregud säger jag bara... Vt att du skrev detta för länge sen! Men shit va bra skrivit.. Det är nog ruskigt många där ute som känner precis som dig, men tyvärr lever vi i i skit land som har en massa fördommar!!

Du är inte ensam, jag har oxå varit i din sits, och jag är nog fortfarande där.. för jag har ännu inte modet att säga till någon som jag inte känner väl..! Riktigt bra skrivet

2011-10-30 @ 21:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0