Läskigt ...

Jag måste bara berätta en sak som hände min mamma på kryssning hon var på från igår till idag. För det är lite skrämmande!! Eller lite.. haha jag vet inte riktigt..

Det var iaf en kvinna som tog kontakt med mamma på båten. Hon frågade vart hon kom ifrån..
Mamma - Från Sollentuna..
Kvinnan - Jo men vart har du påbrå från?
Mamma - ja alltså om man räknar väldigt långt bak så är det lite spanskt..
Kvinnan - Ah okej.. du har tre döttrar?

Mamma blev chockad.. hur fan kunde hon veta det? Så M börjar mummla lite. Då säger K "ja du vet väl om du har det eller inte?" M svarade med ett "ehmm men jo det har jag.."

Då säger hon sedan "Hur gammla är dina barn, är de mellan 14 och 29?"
M - ehm ja 17, 23 och 24..
K - okej, hon som är 23 har andra planer nu snart?
M - Ehhhmmm.. (mamma börjar bli riktigt nervös) jo alltså hon flyttar snart till Turkiet..
K - Hon kommer att få det bra där! Hon kommer att jobba och gifta sig..
M - Eh nej hon ska bara jobba!
K - Ja men hon kommer att gifta sig rikt och börja ett helt annat liv nu!
M - hehe nja alltså vi får väl se.. hehe (börjar tycka att det är läskigt!)

Mamma säger att hon måste ner till hytten för att komma bort från henne då hon är lite kluven.. När mamma ska gå så säger kvinnan åt henne "du kommer inte få någon lycka i hytten!" sen ler hon och går där ifrån.. Mamma fattar ingenting och går ner i hytten..

Väl nere i hytten så upptäcker hon att hon har tappat sin handväska.. (Den är återfunnen nu och hittades på de däck hon var tidigare av en av hennes kompisar) Alltså förstår ni...?! Jag blev typ lite rädd när jag hörde det..

Sen idag när dom står vid frukosten så kommer den där kvinnan igen.. Då går hon fram till mamma och pekar på en av mammas kompisar och säger "Den där personen, ni har kännt varandra väldigt länge, men det är ingen nära kontakt med dig utan ni ses såhär ibland.." Mamma blir helt chockad eftersom det stämmer! Denna person (kallar henne N.) Dom är barndomsvänner och ses bara såhär när de åker båt tillsammans osv..

Sen kommer "A" (mammas kompis) som tidigare varit gift med en turkisk man och har två barn ihop. (skilda nu) och så säger den där kvinnan till henne "du har två eller tre barn va?"
A - Ja två st har jag..
K - Deras pappa är inte svensk eller hur!?
A - Ehm nej han är från turkiet..

Sen klappar hon mamma på axeln och säger "vi kommer ses igen" och så går hon av båten...

ALLTSÅÅÅ.... Vad är detta liksom?! Hur läskigt är det inte på en skala? Allt hon sa var stämde... Och om detta nu stämmer med mig, då kommer det minst sagt bli en galen sommar!;D hahah!!

Jag tar det inte på orden, men allt verkar så skumt och mitt hjärta pumpar på rätt bra fortfarande! haha :P

Kommentarer
Postat av: Jessica

Faan vad läskigt! Helt sjukt att en främmande människa kan komma fram och bara säga sånna saker som helt stämmer in.

Ja, du verkar ju få en galen sommar ;) Men jag tror faktiskt på sånt där. Skulle själv vilja bli spådd :)

2011-03-26 @ 19:55:55
URL: http://swedishvekurdish.blogg.se/
Postat av: Mikaela

My gooood vad äckligt!! :S:S

2011-03-26 @ 20:02:04
URL: http://melvan.blogg.se/
Postat av: Linda

gud va läskigt! fast samtidigt spännande, ja jag e lite löjlig som tror på massa sånt där trams :P

2011-03-26 @ 21:51:19
URL: http://psykedeliaa.blogspot.com
Postat av: Esther

Lite läskigt är ju sånt.

2011-03-26 @ 22:04:26
URL: http://mylifeallover.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ja du är nog en av få som vet var en del av det hela handlar om.



Jag vet att du alltid står bakom mig och jag är otroligt glad över att jag har dig där om jag faller.



Love you!

2011-03-26 @ 23:45:41
URL: http://zandraorneling.blogg.se/
Postat av: Linda

haha va bra, då är jag inte ensam om att tro på sånt :D ja, de e ju lite läskigt när någon främmande kommer fram o vet massa saker om en faktiskt, skulle nog bli livrädd och samtidigt fascinerad om någon kom fram till mig o började snacka sådär.

2011-03-26 @ 23:49:34
URL: http://psykedeliaa.blogspot.com
Postat av: Tina

Iiiiih så spännande! Bara jag blir bjuden på bröllopet så ;-) läser din blog från mobilen, hur skulle jag annars klara mig när jag inte har en dator att tillgå :-P

2011-03-27 @ 01:42:46
URL: http://www.tinasmelodi.blogspot.com
Postat av: Mathilda

Saaatan i gatan vad scary!! :D Haha fast jag skratta högt när jag läste "Eh nej hon ska bara jobba!!" Haha.. Hörredu om du gifter dig rikt får du fan dela med dig lite :D För jag kommer ju knappast gifta mig rikt, eller ja det är väl om jag dumpar A och hittar nån annan hahaha! Men allvarligt sjukt läskigt det där! Dock bra att hon spådde att du kommer få det bra i Turkan. Vi visste det redan iofs men din mamma kanske kan lugna sig lite då ;)

2011-03-28 @ 03:56:03
URL: http://mathildaliksom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0