Glad Påsk

Det värsta med att vara iväg är att jag missar högtiderna hemma. Nu har jag missat både Julafton och Påsken.

Egentligen är jag en riktig traditionsmänniska på de sättet. Vi har varit hos mormor och morfar sen vi var små och firat påsk, sprungit runt deras tomt för att försöka knäcka koden på morfars lappar där ledtrådarna stod för att finna äggen. :) Komma då både hus och tomt är fyllt med olika saker som påminner om påsken. Mormors egna köttbullar och all annan mat där till. Ohhh.

Tur nog ska jag hem snart, då ska jag iaf spendera 2-3 dagar hemma hos M&M. Hjälpa mormor att måla allting som ska ut inför sommaren som jag gör varje år;) även det är en liten tradition jag och mormor startat eftersom jag är den ända med tålamod i släkten på mammas sida;D


Älskade morföräldrar ♥

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Satan i gatan vad din mamma och mormor är lika varandra! :D

2012-04-07 @ 16:01:59
URL: http://mathildaliksom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0