man må jobbe

Denna dag har verkligen sprungit förbi. Först jobba lite, sen frukost 8.30 sen när vi käkar lunch vid 12 är de liksom bara 1,5 timme kvar av arbetsdagen om det inte är så att man behöver stanna och hjälpa några andra då såklart. Men tycker de är skönt att börja tidigt, då kommer man hem skapligt. Nu har jag tex varit vaken i 12 timmar och är dödstrött. Vanligtvis brukar jag inte va det, men jag måste ju använda hjärnan så jäkla mycket på detta jobb så blir alldeles slut! haha :P
 
De var annat när man jobba på dagis, visst man blev trött. Men man behövde ju aldrig tänka och anstränga hjärnan.. Här är det ju helt annat. Här måste man tänka hela tiden för att det sen inte ska bli fel. Trotts att jag trodde jag hade tänkt tillräckligt med mina lappar så kommer sen hon som kontrollerar och säger "De överstrukna är fel".. Va ju typ as många, då måste jag komma ihåg exakt vad jag lagt i varje trolly osv.. blev lite fml moment, men som tur var löste sig allt!:)
 
I fredags om inte annat hade vi ett riktigt fml moment. Jag och Erik skulle packa ner allting som inte ska säljas länge i olika kartonger sen ställa allt på en sj pall och köra ut till hallen. Eftersom vissa saker fanns de så lite av gick Erik och fråga om vi kunde blanda fall vi bara skrev ner vad det var i varje kartong. De gick alldeles utmärkt. Så när vi kommit halvvägs så kommer en annan person (som är lite mer stäng än våran chef Ludvig) in och säger "Har ni blandat? de får ni inte göra! Sen måste ni skriva på sidorna av kartongerna, annars måste vi lyfta av varje kartong för att se vad det är i den. Ni får göra om allting!" Jag och Erik bara tittade på varandra och kände hur man sjönk ner till noll igen. De var bara köra tillbaka pallen, och sen riva upp allt vi redan gjort iordning och sedan börja om från ruta ett.. KUL.. Det var tusen saker att göra. Sen kommer Ludvig tillbaka efter ett tag och säger "Ni måste va 110% säkra på att de är exakt de antal varor i kartongerna som ni skriver ner.. är ni så säkra?" Erik "Njaa, jag är kanske 90!" Jag svarade inte ens. Jag visste att en kartong hade jag inte heeelt koll på.. Tur att jag gick hem 20 minuter senare med då redan 2,5 övertid! haha.
 
Dessa norrbaggar är inte de bästa på att förklara. :P Och efter varje grej dom säger så kommer detta "ische sant?" haha jojo, de stämmer.. :P
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0